fredag, mars 03, 2006

Pannlampsprojektet

Pannlampan kvaddade ju igår och nu har jag gjort en genomgång av vad som är trasigt och vad som kanske kan gå att laga. Resårbandsremmarna är helt skrumpna och uttänjda. Plasten på själva fästet är sprucket på flera ställen och plastskyddet till reflektorn sitter löst eftersom gummilisten som skall hålla den på plats är sliten och uttänjd. Nu måste jag alltså ta det tunga beslutet om jag skall hosta upp 1000 bagis för en ny lampa/huvudställning eller försöka få denna att klara sig x antal lopp till. Provade att förankra huvudställningen på huvudet med hjälp av tejp som ni ser på bilden, men man får ett relativt stelt läge i hela ansiktet med denna metod. Så frågan är alltså nu ekonomi vs komfort. Om 2 veckor går sista nattcupen och efter det kanske det bara är Tiomila där lampan behövs i år. Iofs kommer det fler säsonger så man kanske inte skall titta så kortsiktigt. Jag kommer dock inte köpa någon lampa oprovad för den jag har köptes för minst 15 år sen så jag har lite taskig koll på vad som finns på marknaden just nu. Någon 8000:- lampa från Lupine blir det dock inte tal om. Tänk vad många tv-spel jag kan köpa för dom pengarna. nääe, det får bli en halvskaplig fattigmansmodell. Dagens I-landsproblem står jag inför hur som helst.

Hmmm.. jag kanske skulle prova att sova med lampan och tejpningen för att se hur det håller?

1 Comments:

At 8/27/2006 11:41 fm, Anonymous Anonym said...

Påtagligt lik Per Elofsson...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se