lördag, mars 04, 2006

Sponsor sökes

Jag är nog innerst inne en sån där matralist.... meterliast... materielist.. äsch.. ni vet en sån där som går igång på att alltid köpa dyra och ofta onödiga grejor. Efter ett oräkneligt antal skadeår har mitt ol-material börjat falla i bitar. Pannlampan som jag nämnt tidigare har gett upp. Mina VJ Twister har säkert 10 år på nacken och har torkat ihop totalt pga för lite användande. Mina Sarva har ännu fler år på nacken och kan knappt kallads skor längre. Jag får köra utan innersula i dom för att tårna skall få plats. Med dessa har jag tvingat mig igenom vinterns nattcuper så tårna har mått bättre sanna minna ord. Vad gäller kompasser så har jag sedan början av 90-talet använt samma Moscow-dosa hela tiden. Den har nu börjat bete sig som en senildement, sönderknarkad asbestsanerare. Vad innebär då detta?

Jag behöver investera i en ny pannlampa, ett par nya orienteringsskor, ett par nya Sarva (eller liknande) samt en ny fräsch fungerande kompass. Vad detta kalas kommer gå loss på kan jag gissa men fan vet om jag har råd. Kanske är det smartare att iskallt vänta in mina återkommande vadproblem och på så sätt kunns skita i inköp av detta. Eller så får jag söka sponsorer. Undrar om man kan få sponsorer utan att ha presterat något historiskt och utan att lova något som helst i resultatväg?

Finnes:
Skadedrabbad motionär som sett sina bästa dagar. Kan under vinterhalvåret verka lovande men är under övriga delen av året en enda stor besvikelse. Det är så 1980 att satsa på vinnare, häng med i tiden och adoptera en bitter 40-åring som kräver mycket och levererar lite. Hans motta är: "Det är roligare att säga Nej än att säga Ja". Slå till nu så får du får 2 st andra H40-löpare från samma klubb på köpet.