fredag, mars 03, 2006

Vilken backe?

Noterar något märkligt. Jag har i alla mina orienteringsår kallat området som gårdagens nattcup besökte för Pinnbacken. Men nu ser jag ju på kartan att den där heter Pinbacken. Har jag gått omkring alla dessa år och haft fel och ingen har rättat mitt uttal? En Googlesökning och sen en till Googlesökning ger inte direkt något svar på frågan. Förvirring råder i Sigtuna kommun tydligen. Jag skulle dock säga att efter gårdagen passar Pinbacken bättre. Vi tar det.

2 Comments:

At 3/03/2006 1:40 em, Anonymous Anonym said...

Uttalar du Runby som Runnby (som i Brunnby)eller med långt u ?? Eller ännu värre de kassa mäklare som i sina annonser skriver Rundby?! Ett klart fall för han Lindström du vet.
Däremot la jag märke till en översiktskarta inne vid omkl.rummen som sa att spåren heter Sandahlsspåren eller liknande. Never heard of.

 
At 3/03/2006 2:29 em, Blogger AspLövet said...

Jag säger nog Runnby mer är Runby. Men jag har å andra sidan aldrig sett Runby felstavat i samma grad som Pin(n)backen.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se