onsdag, april 12, 2006

Behandling

Nu har jag precis varit på 30 minuters stenhård behandling. Massörskan, eller säger man massösen?, tryckte och drog på stenhårda muskelknutar i vaderna så tårarna trillade och man fick kämpa för att inte sluta andas. Jag bet dock ihop och låtsades vara tuffare än vad jag egentligen är. Dock var det ett oerhört givande besök för hon brann för rehabilitering och jag fick en massa nya tips som inte dykt upp förut. Jag skall göra ett besök hos henne på SATS där vi skall gå igenom övningar för att få upp rörligheten i mina vrister. Jag har extremt stela vrister vilket bland annat innebär att jag inte kan sitta på huk. Just problemen med mina stela vrister är något som jag tänkt på själv mycket men inte någon gång har dom läkare, etc jag besökt haft med dom i rehabiliteringen. Dessutom skall jag prova på Yoga där mycket går ut på att stretcha ut kroppens muskelatur. Vi får väl se vart det här leder. Nu sitter jag i alla fall här med två vader som jag knappt kan gå på och börjar se blåmärkena dyka upp som hon lovade. Smärtan är gubbvaderna som lämnar kroppen förhoppningsvis.