måndag, april 24, 2006

En annan tid - En annan plats

Känner ni igen dom här gamla världstjärnorna?


Jag hittade bilden (InterSport annons) i en Skogssport från 1992. När man ser stilen på overallerna så känns det som att det var länge sen. Faan, det är ju länge sen! 14 år går läskigt fort måste man säga. Det jag minns bäst från 1992 och Inter Sport är 5-Dagars i Södertälje. Jag jobbade 2 hela veckor i sportförsäljningen där jag krängde VJ-skor. Underlaget var asfalt så efter att dag ut och dag in stått rätt upp och ner var benen rätt stela kan jag säga. Det positiva var att vi som jobbade där fick köpa Dansk öl (påskebrygd) skitbilligt av en som hade med sig massa i bilen. Jag bodde i en husvagn som jag året tidigare köpt med några klubbkompisar för att ha på 5-dagars i Arboga. Efter att 5-dagars och försäljningen var slut så sålde vi husvagnen för 1000:- till en snubbe som hämtade den direkt på C-orts campingen. Det var tider det.

2 Comments:

At 4/28/2006 12:22 em, Anonymous Anonym said...

Jag skulle gissa att bilden är tagen på hösten 90 så det är snart 16-år sedan. Känns genast mycket bättre!

 
At 4/28/2006 12:25 em, Blogger AspLövet said...

En fråga (ren chansning) Är du med på bilden? Har du en gång i tiden varit sponsrad av VJ? I så fall vet jag vem du är :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se