söndag, april 09, 2006

Goda vänner

Jag har i efterhand fått reda på att jag fick hjälp hem i natt. Det är bra med goda vänner. Förmodligen hade jag inte hittat rätt själv så jag slog till med ett rent hänglopp hem. Hänglopp i alla bemärkelser. Det var tur att det var klubbens tuffaste löpare som drog åt mig i natt för det var förmodligen ingen lätt ryggsäck. Annars sitter jag mest och är likgiltig. Likgiltig över min situation på orienteringskartan. Jag känner mig som ett stenröse. Ni vet, det där som en gång i tiden betydde något och med kraft och tydlighet visade upp sig men numera är dom ett monument över svunna tider. En gång i mina glada juniortider byggde jag mig ett alldeles eget stenröse ute på en fin bergshäll i Runbyskogen. Jag hade förhoppningar om att det skulle komma med på nästa revidering. Tyvärr var det någon som rev det redan efter några månader. Förmodligen en militant trädkramare. Dom är livsfarliga dom där extremisterna som skall värna om naturens rätt.