tisdag, april 18, 2006

Kvar i garderoben

Hej! Kom in, kom in i min garderob. Här får du höra halvsanningar, tveksamma teorier, rena lögner och en och annan bitter livserfarenhet. Kvällen blev som följer: Kort är gott. I hela 15 minuter var jag en god till mycket god H40 löpare. MVG stod stämplat på vaderna och jag njöt i vårsolen. Sen blev jag ifattsprungen och omsprungen. I fatt kom mina gubbvader trots att jag försökte zick-zacka lite och sen blev jag omsprungen av Hans E som på dom där jävligt lätta benen tassade förbi utan tillstymmelse till krämpor. Vissa har det för bra. Jag hann med drygt 3,5 km på en smetig och småtrixig stig innan minut 16 tickade fram och det roliga var slut. Nu släpper jag den här vårsäsongen och siktar mot hösten. Ingen skall komma här och kalla mig pessimist i alla fall. Bitter - Ja, men ingen pessimist.

1 Comments:

At 4/18/2006 8:36 em, Anonymous Anonym said...

Ja man borde väl egentligen tacka högre makter eller nå't så'nt för att man får vara fri från krämpor när man ser hur du kämpar förgäves mot naturens orättvisa behandling av dina vader.
Här har man genom åren sett folk kränga fram som gamla utrangerade ryska stridsvagnar eller som ledgångsreumatiskt brutna kärringar på en gammeldansbana utan att gå sönder och så ska ditt fjäderlätta tillika sagolikt terrängeffektiva steg inte få överleva mer än en dryg kvart.
Satan! Satan! Satan!
Hallucinationen du upplevde när jag passerade var nog mer frukten av ett hjärnspöke, jag var så gott som avhängd strax innan och hade du sett mina steg (?) uppför kraftledningsbacken senare så hade du inte låtit dig imponeras.
Jag ska försöka solidaritetsspringa sönder mig på tiomila.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se