tisdag, april 04, 2006

Kvällens träning.

Positivt:
Jag hittade ett fint barmarksparti att röra mig på.

Negativt:
Allt annat.

Någonstans innerst inne kände jag på mig det här och allt snack om 10 träningar i rad och en ljusnande framtid var bara en sista bräcklig försvarsmekanism som kickade in. Jag småsprang 10 minuter och nästan direkt började det bubbla i vaderna som om dom vore fyllda med kolsyrad läsk. Sen gick jag hem med mina stela vader. Den här situationen är inte på något sätt ny för mig och som alla andra gånger är det bara att lägga drömmarna på högen bakom ryggen och koppla bort alla känslor. Jag får inrikta mig på att cykla MTB från och med nu och om allt är som vanligt kan jag börja röra på mig lagomm till vintersäsongen 2006/2007 igen. Vips så är man inne i det AspLövska kretsloppet igen. Nu finns det bara en väg att blogga och det är den mörka, bittra och destruktiva vägen.

En varning till er få som brukar halka in här. Det kommer inte bli några vackra ord på ett bra tag nu. Om det blir några ord överhuvudtaget.

2 Comments:

At 4/05/2006 10:22 fm, Anonymous Anonym said...

Du skall inte in i nåt negativt kretslopp! Eftersom jag inte vet om du läste mitt sista comment under Tvivlaren får du det i repris:



Tack för att du ger dig tid att svara på comments; nu har ju bilden klarnat en del.

Har nu läst Alternativets "o-snack om gubbvader".
http://www.alternativet.nu/osnack/show_thread.asp?thread=26903
SNO-läkaren Tore Eklund skriver i inlägg 25 hur han förändrade sin löpteknik och blev bättre. Han verkar ju ha haft fotisättning som i viss grad liknar din. I inlägg 32 gör han en mer genomarbetad analys av vadproblem i allmänhet och nämner då förbättring av löptekniken som den kanske viktigaste behandlingen för att bli skadefri.

Har du gjort några försök och hur har det isåfall gått? Lätt är det givetvis inte men vad är alternativet? Om dina vader har fått jobba hårt sen barnsben så är det väl iallafall inte svaga vadmuskler du lider av.




Hoppas andra kan haka på det här.

 
At 4/05/2006 11:29 fm, Blogger AspLövet said...

Hej Håkan, Jag såg detta inlägg tidigare. Tack för att du engagerar dig. Kanske är det så att jag måste börja löpskola mig lite och nöta med det under en längre period. Jag har provat det mesta nu men så fort farten ökar lite återkommer problemen. Dvs lugn löpning i snö och skog under vinterhalvåret funkar men sen skiter det sig. Vad gäller negativa kretslopp så kan det behövas lite sånt ibland för att orka hämta kraft. Nu skall jag i alla fall plocka fram MTB´n som nog behöver smörjas lite.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se