lördag, april 01, 2006

Lång kväll sen natt

Då är man tillbaka till sin käraste plats här i livet. Framför datorn. Givetvis skulle jag hellre ha velat sagt att ståendes i en tvåstrecksmosse letandes efter kontroll 138 är min plats men nu är det tyvärr inte så. En rökig whiskey står framför mig och benen känns förädiskt bra efter en timmes rask skogspulsning och efterföljande stretching. Kontrollbockar och SI-enheter hängdes ut i Grymnattaskogarna och efter det var det behagligt jobb i sekket. Imorgon smäller det, eller idag faktist. 4 månaders viktkamp mot Fiske och TV-spelskungen M.t.P skall avgöras. Nu skall jag sova bort ett hekto och väga in mig när jag vaknar. Spänningen är olidlig och jag vet inte vartåt resultatet lutar. Känner jag min kombatant rätt så får jag smisk på fingrarna. Jag började på alldeles för höga 77,2 kg, gjorde en kanonmånad direkt i december och gick ner 3 kg men sen har jag svajat fram och tillbaka och inte haft diciplinen. För knappt 3 veckor sen vägde jag 74,0. Då beslöt jag mig för att åka ut till ön. Har det gett resultat?