måndag, april 17, 2006

Mountainbike 2006:3

Idag hade jag jobbigt med motivationen. Trots att det var vårvarmt väder och strålande solsken fick jag kämpa hårt för att inte vika hemmåt redan från början. I dag hade jag behövt lite sällskap för att sporras. Jag bet dock ihop och trampade ihop 33 km på 90 minuter. Bara på den senaste veckan har det torkat ihop mycket så dom flesta stigar börjar bli torra och fina nu. Dagens kämpainsats gjorde jag från Bodaäng till Bögs gård där jag på 5 km slingrande grusväg pressade hårt för att få upp pulsen och trampa på mig lite mjölksyra. Det var skönt. Dagens andra glädjeparti var som alltid go-cartstigen som aldrig gör en besviken.

För att få bort negativa tankar idag så försökte jag visualisera årets Tiomila lopp framför mig. Om nu löptestet imorgon och Thors medeldistans på lördag går bra och jag kan tacka jag till Tiomila så gäller det att vara mentalt förberedd. Dom sist 6-7 årens torka vad gäller tävlingar gör ju att man är lite ringrostig. Jag inbillar mig att det kan bli rätt teknisk orientering på min 6,5 km gafflade nattsträcka. Det borde passa mig men jag är rätt osäker på min orienteringsform just nu. Men som sagt, det är benen som måste vilja vara med till att börja med.