lördag, april 22, 2006

Näee inte idag heller

Jag kan nog inte räkna med att det plötsligt skall hända idag. Egentligen vet jag inte vad som skulle hända men det kändes som att någonting var pågång i morse. Kanske hade jag hoppats på att det skulle klicka till i benen och vips skulle dom bara funka. Ni vet ungefär som att man får lock i öronen när man flyger och plötsligt ploppar det till och allt släpper. Nu blir det inte så. Det blev istället helt tvärtom. Redan efter att jag skrivit inlägget i morse började eländet.

Först..
Slog jag pannan i bestickslådan när jag skulle böja mig ner och plocka upp ett papper på köksgolvet. Tack för den rödsprängda bulan.

Sen..
Trampade jag på en PEZ-Figur (Tiger från Nalle Puh) och det gjorde skitont under foten. Jag hämnades genom att skicka den i väggen så att den gick i småbitar.

Och sen så..
Fastnade klockan i jackan som fastnade i dörren in till garaget så att jag vred bort en bit hud på handleden. Ouch!

En stund senare..
Skalade jag av lite hud på ena tummen så att blodet forsade när jag höll på att vika upp terasstolarna.

Efter det..
Skulle jag ta ner stolsdynorna från övre hyllan i förrådet och sträckte till ena vadet i samband med det. Så nu har jag ondare i vaden än vad jag hade i tisdags då jag sprang sönder den samma.


Jag är full av längtansfull förväntan över vad som skall hända mer den här underbara dagen.