lördag, april 01, 2006

Ojdå


Låt mig börja med att säga. Grattis AspLövet!! Att det skulle visa så här mycket [läs:lite] på vågen var även en överraskning för mig själv. Att ren och skär vilja skulle få ner mig till denna vikt med en bra spurt dom sista 3 veckorna i ett 4 månaders race fanns inte ens med i min egen drömplanering. Jag har alltså tappat 9,2 kg. (77,2 till 68,0) 12 % av min kroppsvikt har försvunnit, ifall ni ser dom kilona springa runt i ert kvarter håll er undan för dom är enbart av ondo. Skulle jag förlora nu så spelar det överhuvudtaget ingen roll. Grattis M.t.P i så fall och jag kan med ett leende ta emot förlusten. Jag har inte vägt så här lite sen jag var nybliven junior för sådär 25 år sedan, +- något år. Hemligheten är att inte äta någon mat. Frukt är också nyttigt, sen skulle man nog inte kunna leva så här särskilt länge men jag har insett att hunger är ett ord som försvinner efter några dagar. Jag är inte ens sugen på fet mat längre. I dag skall jag äta mycket mat dock. Sen skall jag stretcha. Sen skall jag ta en allvarlig funderare på vem som satt uppe i natt och drack whiskey och lyssnade på tung rockmusik. Det verkar vara en kul kille. Godmorgon världen, det kan bara bli bättre efter det här tror jag.