onsdag, april 26, 2006

Smärta

I förmiddags fick jag en schysst behandling på mina stela vader. Normalt när man tänker på massage så ser man framför sig en mjuk och skön behandling med mycket massageolja som gör kroppen behagligt. Inte så för mig. Massörskan trycker sina tummar stenhårt på muskelknutarna och precis när man tror att man inte skall palla mer så börjar hon dra tummarna över vaden så att dom krampade småmusklerna hoppar och studsar fram och tillbaka under hennes hårda tummar. Det gör ondare än det låtar skall ni veta. I morgon har jag av henne blivit inbjuden som gäst till ett lunchpass i Yoga. Det skall bli intressant. Vi var överrens om att jag kunde visas upp som ett avskräckande exempel på hur en kropp inte skall fungera. Min bild av vad yoga är har alltid varit att hitta sin inre andlighet och andning. Att vara i kontakt med sin själ och hela det där dravel-paketet ni vet. Jag har svårt att relatera till sånt. Jag och mitt inre har aldrig varit på "speaking-terms" så att säga. Vi får väl se i morgon om det går att böja till den här gamla gubbkroppen.