lördag, april 29, 2006

Tiomila uppladdning

Normalt kör man kolhydratuppladdning, mycket sömn och vatten till förbannelse. Numera är det en annan uppladdning här inne i garderoben där jag bor. Jag kommer just hem från goda grannar där korvRave och god whiskey stod på menyn. Kvällens höjdpunkt var en 17 årig Lagavulin - Limeted Edition. Satan i skogen vad fin den var. Smakade som ett Älgdrev i bitter höststorm. Nu laddar vi upp för några Tiomilasträckor framför datorn. I Partypåsen hittar vi:

Newcastle Brown Ale (öl)
Chimay "Peres Trappistes" (öl)
Imperial Stout (Slottskällans) (öl)
The Balvenie 12 årig Doublewood (Whiskey)

Läsk & Godis håller jag mig borta från. Svängiga sockertoppar kan vara förödande för orken. Man kan ha det bättre men inte mycket. Hellre hade jag sprungit på mig kramp i dom Hallsbergska skogarna men man får istället nöja sig med en finfylla i sin ensamhet.

4 Comments:

At 4/29/2006 11:12 em, Anonymous Anonym said...

Du är möjlitvis ensam med en finfylla men du är inte ensam om att sitta framför datorn och kolla in tiomila denna natt.

 
At 4/29/2006 11:16 em, Blogger AspLövet said...

Skönt att höra. Du har en bit kvar till H40-Bitter klassen, men är man en Kung som du så förtjänar man hur måga finfyllor som helst.

 
At 4/29/2006 11:22 em, Anonymous Anonym said...

Kung?..... på vadå?
Inte på orientering eller fiske i.v.f.
I dag var inte fiskarna på humör att hugga på mina fina drag men jag provade ju inte "Skulls" eller "Flames".
Får göra det nästa gång.

 
At 4/29/2006 11:32 em, Blogger AspLövet said...

Doppa ditt fina huvud så biter fiskarna. Till hösten skall du och jag springa OL. Hämg med på Yoga på torsdag. Hoppet är det sista som överger H40-gubben.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se