onsdag, april 05, 2006

Tröstlösa förutsättningar

Undrar vad banläggaren tänkte när tävlingsledningen tryckte kartan i handen på honom inför Finska 5-dagars 1984. Grattis Seppo (eller vad han nu hette) du får äran att lägga banor till finaletappen. Joråsåatte, jag lägger banorna utefter den här bäckfåran, är det OK med er? Här snackar vi ett område som förmodligen blev uppstyrt efter vart c-orten låg eftersom 5:e etappen skulle gå i anslutning till den. Tro mig, banan var precis så tråkig som den ser ut. Direkt efter Finska 5-dagars så hoppade jag och min bror på en buss till Åbo, tog båten över till Stockholm och anslöt med goda vänner som hade bilen startklar för att åka direkt till Svenska 5-dagars i Blekinge. Man var lite tuffare på den tiden. Resultatet på Finska 5-dagars var mediokert men jag hade fått upp ångan lagom till vecka 2 på denna turné och tog en 4:e plats i H17-18E2. Från Finsk plattmark till det Blekingska trädgårdsbladet. Starka kontraster minst sagt. Nu var inte alla Finska etapper så här dåliga tack och lov. Jag vet inte vad jag vill ha sagt med det här egentligen. Förmodligen att Jag var bättre förr, men det behövs å andra sidan inte mycket för att den sanningen skall stämma i dagsläget.