torsdag, april 27, 2006

Yoga

Låt mig börja med att säga, Jäklar vilket bra stretchingpass. Man kände sig precis så stel och stabbig som man förmodligen är, men gott gjorde det. Det är tur att man är prestigelös. I yoga-rummet befann sig jag och 15 tjejer medans utanför dom stora glasdörrarna pumpade dom tuffare killarna vikter eller sprang på löpband. Vad jag inte fick men som jag hoppats på var lite havsbrus med inslag av valsång i högtalarna. Däremot fick jag prova olika övningar som hette solhälsningen, lotusblomman osv. Jag brydde mig inte så mycket om det och vad gäller andningstekniken som man skulle nyttja så blev det inte så mycket av med det heller. jag hade fullt sjå att hålla balansen och stretcha kroppen i diverse udda vinklar. Man blev förvånansvärt trött och skakig av passset son tog en timme. Nu efteråt är man så där lagom mosig både i kroppen och skallen. Måste var ett gott tecken. Efter passet tog jag ett snack med "min" massörska och hon som höll i passet. Man kunde nästa känna på dallret i luften att dom såg fram emot att få böjlighet på en gammal stel orienterare. Eller så kanske dom insåg vilket pitoreskt inslag jag kan bli på yogan att dom vill lura dit mig enbart för den sakens skull. Hur som helst skall jag dit nästa torsdag igen. AspLövet på en yoga-matta sökandes efter sitt inre. Snart blir man kanske religös också.

2 Comments:

At 4/27/2006 5:56 em, Anonymous Anonym said...

Det trode jag du redan var, religös alltså.

 
At 4/27/2006 6:39 em, Blogger AspLövet said...

Du har nog rätt. Bitter-ismen är nog min religon.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se