måndag, maj 29, 2006

40 minuter kärlek

Ibland har man tur och får njuta mer vad som är brukligt. Jag sprang 40 minuter i en regntung men samtidigt soldränkt skog där hav av blåbärsris bar mig fram. Vaderna höll måttet och det mest intresanta föruom glädjen var att jag hade en rejäl närkontakt med ett elstängsel. Kom fram till en hästhage som visade sig vara tom. Jag beslöt mig för att korsa densamma och klev in i hagen utan att komma i kontakt med eltråden. På väg ut råkade jag däremot ta tag i tråden. (jag trodde inte att den var påslagen) Normalt brukar det zappa till i handen eller den kroppsdel som kommer i kontakt med stängslet men här måste dom ha vevat på lite extra i aggregatet för jag fick en rejäl körare över hela bröstpartiet. Hjärtat slog nog ett par extra slag men jag överlevde så förmodligen ligger man inte i riskzonen fär någon hjärtinfarkt ännu på ett tag.

2 Comments:

At 5/29/2006 9:57 em, Anonymous Anonym said...

Hmmm 40 minuter och tomten har flyttat..ca 5 minuter till tomten och sedan kan du max flyttat honom i 15 min för att komma hem eller så är han närmare nu och då sprack den ide`n skit också.. Får göra som förra gången bara att leta norr om stigen!!

 
At 5/29/2006 10:37 em, Blogger AspLövet said...

Texten för Tomten var ju fylld av ledtrådar Beeran. Det finns bara en höjd på hela kartan som passar in :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se