måndag, maj 01, 2006

Alla goda försök räknas

Idag svidade jag upp mig i nya cykeljackan samt ett par nya schyssta Nike-tajts och sen stod jag och nöjt betraktade mig själv i spegeln. Här cyklar en stjärna sa spegelbilden och jag höll okritiskt med. Vinden tog tag i hjälmen när jag for iväg på cykelvägen mot Kairo. Efter 5 minuter slog någon en spik i pannan på mig och jag fick en huvudvärk som var värdig en kung. Jag hoppades att det skulle släppa men den tilltog så glad i hågen blev det bara ett 20% pass denna fina 1:a majdag. 7 km på 25 minuter och svetten hann knappt krypa fram. Det kunde vara sämre. Jag kunde ha varit ute och demonstrerat mot något som jag absolut inte bryr mig om. Nu är det bara att ta nya tag och leta fler glädjeämnen i min underbara vardag.

4 Comments:

At 5/02/2006 9:06 fm, Anonymous Anonym said...

Du kom ju iaf ut. Det gjorde int jag.

Jorå, så är det nog . Måste varit i något tält på 5-dagars senast...

 
At 5/02/2006 10:58 fm, Blogger AspLövet said...

Men du sprang väl i helgen antar jag?

 
At 5/03/2006 8:46 fm, Anonymous Anonym said...

Jorå, fast mer var det inte...Blir du något mjukare/rörligare?

 
At 5/03/2006 9:53 fm, Blogger AspLövet said...

Vi får väl se vad yoga kan ge. Jag fortsätter även med sätesmuskelstretching och på fredag skall vi börja titta på övningar som kan mjuka upp mina stela vrister. Jag siktar på att bli DM-kung till hösten. Om inte den här hösten så absolut senast i H60 klassen.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se