tisdag, maj 09, 2006

Den orienterande piraten

Jag var ute och gick i skogen i går och mitt på en stig som ledde mig bort från civilisationen träffade jag en orienterande pirat. Det är inte varje dag man gör det. Han ville inte säga vad han hette men han hade ingenting emot att prata en stund.


Springer du orientering?
ARR ARR!

Hur kommer det sig att du gör det och finns det flera pirater som håller på?
ARR ARR, det börjar bli allt mer utbrett bland pirater att orientera. Normalt har vi ju alltid druckit rom, plundrat och våldtagit oskulder men affärerna börjar bli allt sämre. Förr i tiden hade ju alla skepp en stor kista fylld med guldpengar som var lätt att ta med sig och sen gräva ner på skattkammarön, men numera träffar vi nästan uteslutande på stora containerbåtar som enbart innehåller piratkopierade kläder. Hur kul är det att plundra en sån och gräva ner bytet? Därför har allt fler pirater börjat orientera för att få tiden att gå mellan plundringsräderna. ARR ARR

Organiserar ni tävlingar också?
ARR ARR, det kan du hoppa upp och sätta dig på min krok att vi gör. När vi inte är upptagna med att dricka rom, plundra och våldta oskulder träffas vi på tävlingar. Det största problemet är dock att eftersom vi är vana att alltid dricka rom, plundra och våldta oskulder så brukar tävlingarna alltid sluta med att arrangörerna lynchas när det skall diskuteras resultat, bana och karta efter tävlingen. Detta har inneburit att ingen längre vill arrangera någon tävling. ARR ARR.

Några andra problem som ni stött på?
ARR ARR, vi blir lite bittra när vi ser vilka kartor ni använder och att ni hetsar upp er över taskiga utskrifter. Vi är fortfarande kvar på skattkartsstadiet och mycket kan man säga om dom men någon finrevidering är det aldrig tal om och dom flesta håller på att falla i småbitar. Dessutom har det tillkommits så mycket gropar efter alla skattletare att det är rent livsfarligt att springa där. ARR ARR.


Har ni några klubbar eller förbund?
ARR ARR, klubbar och klubbar. Det handlar mest om att varje sjörövarbåt springer tillsammans. Det finns dock planer på att organisera alla under IPOF (International Pirate Orienteering federation). Framförallt vill många ha olika handikappsklasser. Alla pirater med ett träben till exempel anser att dom bör få tävla mot varandra. Det samma gäller alla pirater som har en lapp för ena ögat. Personligen tycker jag dom mest är gnälliga pirater för vi har alla våra problem. Jag som har en krok på min högerhand kan till exempel inte ha kompassen i den handen för då snurrar den bara. Detta innbär att jag måste ha kartan i den handen och den brukar gå sönder hela tiden på min vassa krok. Men inte fan kräver jag en egen klass för det. Jag tror att alla pirater som är vana att dricka rom, plundra och våldta oskulder aldrig någonsin kommer att kunna komma överrens. Möjligen den dagen all rom och oskulderna har tagit slut men den dagen hoppas jag aldrig få se. ARR ARR

Har du några andra intressen?
ARR ARR, som jag brukar säga. Man klarar sig långt på att dricka rom, plundra och våldta oskulder. Bortsett från det har jag inga intressen, eller det skulle vara att dricka mera rom då. ARR ARR



[Äsch, vad fan! Idén lät jävligt bra sent i gårkväll]

1 Comments:

At 5/09/2006 9:35 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha
Klart embryo till en riktig saga. Ska testa den på ngn av ungarna ikväll. Eller kanske jobbarpolarna imorrn?!
Kanske början till en ny svensk sagoklassiker, en ny "Ernies bilar". Den klassikern har väl alla barnfamiljer?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se