tisdag, maj 23, 2006

Det skall inte vara lätt att leva

Huga vilken dag. Eftersom jag var hemma med skadade Miniknatare förra veckan släpade jobbet efter och jag har fått slita hårt för att komma ikapp, så även idag. Klockan "dags att sluta" närmade sig med stormsteg och direkt från jobbet skulle min färd ta mig till klubblokalen eftersom vi arrangerade en ungdomstävling i kväll och jag var ansvarig för starten. Plötsligt ringer telefonen och ett meddelande om att Mini-Miniknataren har stupat i en trappa och slagit upp pannan når mig. Raskt ut till bilen och full fart mot dagis. Plocka upp två ledsna Miniknatare och vidare mot akuten på Löwet. En titt på klockan avslöjar att timmen snart är slagen och jag måste inom kort åka till klubblokalen för att börja bygga upp starten tillsammans med 2 andra klippor. Kan låta lite med 3 pers men det berodde på 2 sena avhopp från arrangörsskaran. Väntrummet på Löwet var fullt av kverulanter så jag insåg att min enda räddning var att kalla in Fru AspLöv. Hon anslöt efter en stund och jag kastade mig i bilen och for mot starten. Resultatet av akutbesöket för Jr blev ett limmat jack i pannan till slut. För mig öste regnet ner och ett bygge av världsklass påbörjades. Vi var klara lagom till första start och det visade sig att man kan hantera en start på 3 personer om man är lite bättre killar som vi var. Ett AspLÖv en LGW och Kung Beeran skapade en gemytlig stämning i regnet för ungdomar och föräldrar. Nu är jag värd en kall öl och en lugnare morgondag.