söndag, maj 21, 2006

En idé - Bra eller dålig?

Jag har gått och burit på en idé under flera år och äntligen har jag fått ändan ur byxorna och genomfört den. Risken är dock att eftersom det tagit så lång tid att ta tag i den så är det kanske ingen bra idé. Nåja, nu är det gjort och även om det skiter sig så har jag konkretiserat projektet. Det handlar om den här trädgårdstomten som jag tjatat om i några inlägg. Vi får väl se om "Den bortsprungna Tomten" kan få ut någon i skogen. Risken med såna här projekt är att dom faller platt till marken. Skulle man försöka sig på ett betygssystem för ett sånt här arrangemang skulle det se ut så här ungefär.

1 plus
Inga deltagare. Tomten förblir orörd och ointressant. Jag skulle inte bli förvånad om mitt projekt får detta betyg. Det är tusen gånger lättare att få ragg på krogen än att få fart på klubbmedlemmar.

2 plus
1 deltagare engagerar sig. Bra så. Projektet har haft ett syfte om än i ytterst liten skala. Jag skulle kunna namnge den person i klubben som med största sannolikhet kunde vara den enda intresserade.

3 plus
2-3 deltagare och Tomten får vara med på mer än en resa innan projektet dör ut. Detta är ett betyg som jag hoppas på men jag tar inget för givet.

4 plus
4-5 deltagare och ett flertal turer runt om i skogen för min kära Liedl-Tomte. Här snackar vi ett nästan komplett arrangemang och det kanske till och med diskuteras i gästboken. Ni vet dom här sockersötade klubbarna man läser om i skogssport där folk flockas till klubben och dess arrangemang, det krävs kanske en sån klubb för att få så här bra betyg.

5 plus
6 eller flera deltagare är med varje tur och projektet lever flera månader eller till och med år. Projektet får en spin-off effekt och fler tomtar börjar springa bort sig runt om i o-världen. Fat chance!

7 Comments:

At 5/22/2006 12:39 em, Anonymous Anonym said...

Skall nog hitta den lilla J*veln!!
Om det är så det sista jag gör...
Efter jag hittat honom så skall han få en GPS sändare i magen.. :-)

 
At 5/22/2006 1:53 em, Anonymous Anonym said...

Jag lär inte hinna leta förrän imorrn efter Ungdomsserien, bor ju inte lika bra till som vissa andra

 
At 5/22/2006 2:27 em, Blogger Osse said...

Påminner inte tomten om ”Glader” från Snövit och de sju dvärgarna?

Kan det vara så att det finns ett helt gäng galna dvärgar som har klätt ut sig till tomtar och gömmer sig i skogen eller har min fantasi skenet iväg igen?

 
At 5/23/2006 8:02 fm, Anonymous Anonym said...

1-0 Tomten.. Jag är inte nöjd :-(

 
At 5/23/2006 8:25 fm, Blogger AspLövet said...

Hahaha.. Beeran, du som hade en sån bra kurs. Du läste i förklaringemn att han kunde vara gömd va? Är du vid rätt sten och går ett varv runt så hittar du honom dock. Ut igen bara! Sjukskriv dig!

 
At 5/23/2006 8:25 fm, Anonymous Anonym said...

Lite ont om träningstid just nu pga av flytt och kommande barn men man kanske får man vara med utan att vara ute i skogen? nåjaa.. jag är med ändå ;-) varför inte den kolla in stenen som ligger i figurens stora kusins område.

 
At 5/23/2006 9:15 fm, Blogger AspLövet said...

Bror>> Du är luddig i ditt svar och inte helt korrekt tror jag tyvärr. Jag kan avsläja att jag såg den NNV linje Beeran ritade i på sin karta i går och den var fin :-) Men om nu någon annan hinner före Beeran så hjälper ju den linjen föga.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se