tisdag, maj 23, 2006

Hårda tag

Väsby OK gillar tuffa klassiska banor därför skojade vi till det lite ikväll för ungdomarna. Det är den här sprintifisieringen som vi jobbar hårt för att få bort. Vi trixade till alla banor i OCAD så att dom blev 50% längre än vad som utlovats. Således blev tex. H16 banan 7 km istället för 4,7 och H10 fick springa 3,7 km istället för 2,5. Ungarna tål mer än man tror och dom som inte pallar långa banor som liten knatte kommer vi ändå att tappa när dom blir juniorer. Nu lär vi säkert få några rabiata velourföräldrar på oss men vill vi ha såna i sporten? Nope!

3 Comments:

At 5/24/2006 8:50 fm, Anonymous Anonym said...

Du skulle sett den lilla 4-5 åring som kom i mål i inskolning efter, enligt uppgift, 90 minuter på sina 3 km. Ett enda stort leende i ansiktet som knappt stack upp ur regnbrallorna. Stolt som en Gourgio stämplade han i båda målenheterna.
Där har vi framtiden.

 
At 5/24/2006 12:48 em, Anonymous Anonym said...

Det låter som ett kort-KM jag sprang i kortdistansens begynnelse. Banläggaren trodde det var 10' karta när det var 15'. Döm om min förvåning när jag trodde jag skulle gå i mål efter 30-35 min och två varvningar fick en lika lång slinga till i näven!;-)

Men det härdade. Ingen kortdistans var för lång efetr detta och man orkade hålla kortdistanstempo i 50 min. Fast det var ju förr förstås...

 
At 5/24/2006 11:50 em, Blogger AspLövet said...

Själv har jag alltid haft lätt för att hålla långdistanstempo på medel och sprintdistanser. Nu är det dock så länge sen jag tävlade så jag minns inte om det var en bra förmåga eller en dålig.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se