måndag, maj 22, 2006

I väntan på "klicket"

Jag sitter ju mest hela tiden och väntar på det här klicket som skall innebära att vadproblemen är ur världen och tiden inte alls är ur led längre. Därför har jag allt sedan min ritualbränning av mina ol-skor gått och funderat på hur jag snabbt skulle få tag på ett par skor om det nu vände så där på en pisskvart. Då vill man ju inte slösa bort tiden med att leta upp en buskförsäljare utan man vill dra igång på momangen liksom. Därför tog jag upp jakten på ett par klassiska pjuck och jag hittade snart ett par orörda "The Swede" med 9 mm spik. 80-tals nostalgi som är kanon för vader och bergshällar så nu är man startklar. Jag har dessutom införskaffat en klassisk NOR-kompass som jag tänkte ha i prispåsen i min Tomtetävling. Först till Tomten kan man säga om den rariteten.

4 Comments:

At 5/23/2006 10:51 fm, Anonymous Anonym said...

NEJ -STOP- Gör inte så! -STOP-
Från 0 till 100 på en "pisskvart" -STOP- Orkar inte läsa om ett bakslag till -STOP-

 
At 5/23/2006 12:32 em, Blogger AspLövet said...

Vadå? Tror du inte att lite 70/20 på elljusspåret med nygamla spikskor är rätt medicin? Tro mig om "Klicket" kommer så funkar allt. Risken är dock att jag får vara mer förberedd på ett litet småpys och rulla igång extremt långsamt.

 
At 5/23/2006 2:50 em, Anonymous Anonym said...

Lova att du frälser världen med dina erfarenheter av "klicket" om det infinner sig!

 
At 5/31/2006 2:20 em, Anonymous Anonym said...

Åååh! Knallröda The Swede! Jag hade redan glömt bort dem men har ett svagt minne av att jag sprang ett banlopp med dem (och långkalsonger under shortsen). Det senare är kanske inte lika nostalgiskt men ack så 80-tal.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se