tisdag, maj 02, 2006

Ingen träning men...

Just nu är det lite si och så med träningen. Gårdagens MTB-pass blev ju bryskt förkortat och nu ser det ut som att nästa träningspass blir först på lördag då jag skall ut och cykla igen. (Den här gången med sällskap tack och lov) Man kanske i och för sig skall räkna torsdagens yoga-pass som träning? Vi gör så för den här veckan har jag min optimistiska vecka. Det finns inga moln på min himmel utan allt är som en rosaskimmrande blöjreklam. Detta får mig osökt att tänka på dagens mest positiva nyhet.


Ovanstående foto är från Makrame 1998 som Juppe och jag höll i. Makrame som egentligen betyder garnknytning och nog mest utförs av gamla tanter är kodordet på våra öl-orienteringar. Namnet uppkom för att vi inte ville skylta så mycket med vad vi höll på med ute vid vår klubbstuga i början på 90-talet. 1990 arrangerades den första Makrame tävlingen. Den gången var det en snöig vinter-natt-etapp men oftast har det rört sig om varma sommartävlingar. Sedan dess har det blivit ca 10 tävlingar och jag har nog stått som arrangör på mer än hälften av dessa. En gång har jag vunnit tävlingen som inte är något för amatörer. Eventuellt vann jag en gång i början på 90-talet också, men minnet sviker mig om sanningshalten i den fragmentala minnesbilden. Hursomhaver är det 3 år sedan tävlingen sist arrangerades så jag och Robban tog saken i egna händer och bjöd in till ännu ett mästerskap.