onsdag, maj 24, 2006

Järn 8 i baken

Just nu känner jag mig som en golfboll. Smack! Smack! Smack!. Jag önskade mig efter gårdagen en lugnare och bättre morgondag men morgondagen som är idag har inte börjat bra. Vadbehandligen som just avklarats gjorde ondare än vanligt och jag kan nu knappt gå på benen. När jag skulle gå ut bilen i morse smällde jag i huvudet i dörrkarmen så att små fåglar for runt min skalle. Dessutom har Skatteverket skickat ett brev till mig där dom kräver mig på 7000:- i straffskatt. Varför Svenska staten vill ha 7000:- i straffskatt för en aktieaffär där jag förlorade 14000:- är för mig obegripligt. Förmodligen är det Sverige i ett nötskal. Tjänar du pengar får du betala allt i skatt och förlorar du pengar skall du betala straffskatt för att du har gjort en dålig affär.

3 Comments:

At 5/24/2006 11:43 fm, Blogger Osse said...

Fick ont i magen bara jag läste order straffskatt, jag lider med dig!

 
At 5/24/2006 11:58 fm, Blogger AspLövet said...

Har du dom jävlarna efter dig fortfarande?

 
At 5/24/2006 7:17 em, Blogger Osse said...

Tror jag har betalt allt jag ska och lite till men man vet aldrig med Skatteverket......

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se