söndag, maj 07, 2006

Långdistans

En tuff långdistans eller som det brukade vara en klassisk distans som i sin tur brukade vara den normala distansen har man genomfört idag. Nu var det inte så bra som det låter kanske utan för min del handlade det om ett 2-års kalas för den minsta miniknataren. I stekande sol skötte jag korvgrillningen och sen var det full fokus med att passa upp 20 vuxna och hålla ett halv öga på 10 små ungar så att dom inte slog ihäl varandra och sig själva. Nu var det kanske inte så illa som det låter utan det var en genomtrevlig dag men det tog på krafterna som en riktig långdistans skall ni veta. Jag fördriver annars dagarna framför dörrhandtaget och hållandes ett borstskaft. Vi får väl se om det blir någon vinkelförbättring på mina vrister. Orienterings-EM har startat också och allt är som vanligt på sprinten. Jag fattar inte hur Emil Wingstedt med den relativt stora kropp han har kan dominera den distansen. Han är lite som humlan. Ingen har berättat för honom att han inte kan springa så fort med den kroppen så därför kan han göra det. För humlan handlar det i och för sig om flygning men det är ju nästan samma sak på dom där parkbanorna som kallas sprint.