onsdag, maj 10, 2006

Mainstream

En sak som slår mig när jag surfar runt på dom privata hemsidor och bloggar som mer eller ännu mer kända orienterare har är att det är inte många som vågar sticka ut hakan. Jag menar här har vi löpare som far land och rike runt och träffar allt och alla som befinner sig på toppen av sporten men det är ingen som har några egentliga åsikter eller vågar sparka på personer eller företeelser som dom stöter på. Möjligen kan dom gnälla på någon bana men annars är det mest ett rätt ointressant rapporterande. Detta kanske är kul för dom närmast sörjande men för oss utomstående slutar det oftast med att man inte orkar läsa det dom skriver utan kollar in det väsentliga som är tävlingskartorna. Det vore kul om någon skapade en lite mer konstruktiv blogg, anonym om det är det som krävs. Kanske lite grann som fotbollens Mats Hård. Förslagsvis kunde det vara flera löpare som delade på bloggen där dom kunde skvallra och spotta på sporten och människorna runt omkring den. Vem krökar hårdast på banketterna, vilka ledare skyr inga medel, vem hånglar upp vem, vem är väldens bästa hänglöpare, vilket land är sämst på att arrangera, divigaste löparen, minst påklädda löparen privat, arrangörsskandaler, löparskandaler, vem snackar mest skit i skogen. Ni förstår ju, det finns ju så enormt mycket som man vill ha reda på. För en annan som sitter fast i gubbvads-bubblan och varken träffar klubbkamrater på träningarna eller annat löst folk på tävlingarna så är ju sånt här oerhört viktig information. Jag har som sagt inget eget skvaller att komma med, det jag har rör sig i bästa fall om någon världsstjärna man sett spy på Jukola för en herrans massa år sedan. Jag vill ha dagsaktuella skandaler NU!