torsdag, maj 04, 2006

Mosig i skallen

Även om det nu inte skulle visa sig att yoga är rätt väg att vandra för att få bukt med gubbvaderna så har det mycket annat gott med sig. Man får en total genomkörare av kroppen och man känner sig otroligt mjuk och skön efteråt. Dessutom blir man mosigt skön i skallen så man sitter mest och småler på jobbet efter passet. Man blir faktist så mosig att när jag var på väg tillbaka till kontoret orkade jag knappt registrera ett par extremt långa och välsvarvade ben ekiperade i en kortkort kjol som jag hamnade bakom. Det är kanske inte något positivt i och för sig även om min fru nog tycker det. Några veckor av yoga samt lite mer specialbehandling av vader och vrister så kanske man kan prova att springa igen. Sen att man lever på hoppet som alltid gör en besviken blundar vi för. Solen lyser. En cola på bordet framför mig. 2 timmar tills att jag får gå hem. I morgon är det fredag. Min positiva vecka rullar på som aldrig förr.