torsdag, maj 25, 2006

Ännu en dag i tristessen tecken

Jag sitter med en kall öl framför mig och inser att så mycket vardags-öl som jag druckit detta år har jag aldrig druckit. Vet inte vad det kan bero på. Kanske är det en flyktväg från vader, ångest och tristess på jobbet. Idag har veckan fortsatt i samma tecken som den började. Mini-Miniknataren som slog sönder pannan häromdagen har ingen bra vecka. I morse spydde han flera gånger och det har inneburit att vi två har tillbringat dagen tillsammans inomhus. Jag skakar av mig överskottsenergi med mera Guitar Hero och har precis kämpat mig igenom den underbara "Take it off" med The Donnas. En grupp som jag har flera skivor med och dom kan varmt rekommenderas till er som gillar pop-punk med ett tjejband.

För orienteringssverige har det varit ännu en dag med skandaler om man gillar att ta lätt på ordet skandal. En Elitseriesprint i Borlänge utlystes som ni alla vet med att alla och envar kunde komma och reka stan hur mycket dom ville. Bra förutsättningar. Duh?! Som grädde på det hemlagade moset blev en rad klasser strukna och fel blev fel fast det var rätt och tvärtom. Folk protesterade mot att dom inte hade läst kodsiffrorna och andra skrek åt vissa hur dom skulle springa. Någon hade tydligen inte läst kartan och protesterade mot det och en hade visst knutit skonsnörena för hårt vad jag hört. Rena sanlådenivån om ni frågar mig och då skall ni veta att jag vet allt om slagsmål om spadar och hinkar i sandlådan numera. Jag lider med den gamla Väsbyiten Bengt Hamelius som var ban/tävlingskontrollant. Nu är inte jag mer insatt än vad jag läser på Alternativet och där bör man sålla rätt hårt mellan inläggen på "Eftersnack" för att inte tro att världen har gått under. Dock kan man kort konstatera att befinner man sig ute i den stora skogen där sporten en gång i tidernas begynnelse började sin karriär så slapp man dylika problem med vart och hur man fick springa. Det var mera du är här och du skall dit, se till att göra det så fort som möjligt.

Jaja, nu skall jag rocka vidare med min kalla öl och ge mig på "Fat lip" med Sum 41.

Visste ni förresten att man kan heta Ivars i förnamn i dom gamla baltländerna. Ivars Ivars, det vore något det.

1 Comments:

At 5/26/2006 12:57 fm, Anonymous Anonym said...

Hmm, tydligen tuff vecka för VOKare/f.d. VOKare vad gäller tävlings-/bankontroll. Kan det vara epedemiskt?
På tal om Dalom är jag jävligt less på den hörnan av landet; som bekant var vi ett antal som åkte dit förra helgen.
Lägg där till att jag körde dit o hem i tisdags i jobbet.
Sen skriver du om Miniknatare. Jag har några sådana åxå. Och en sextonårsvariant har jag just knallhämtat från en innebandycup i Falun, efter att han hade drabbats av akut magsjuka (precis vad som inträffade förra helgen i Gesunda med en annan av mina jr ...).
Dalarna suger. Med eller utan sprint.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se