söndag, maj 21, 2006

[Rubrik saknas helt utan anledning]

Efter en tung lördag som innebar storhandling, 2 fester, hundpromenader i spöregn, missad semifinal i hockey, slöttittande på en som alltid lika trälig schlagerfinal och en ouppfylld längtan efter 2 grillad med mos och räksallad så blev söndagen bättre.

Jag trotsade alla förbud och sprang en timme idag. Meningen var egentligen att jag skulle ta en skogspromenad för att kolla upp 5 kontrollplaceringar åt banläggaren inför tisdagens ungdomsserie som vi arrangerar. Nu hade dock regnet på förmiddagen gjort luften underbart frisk och solen stack fram sitt glada huvud och då jag kunde inte stå emot. Nu blev det rätt lätt löpning och avbrott vid 5 kontroller där jag dubbelkollade så att märklapparna satt rätt. Lika underbart som det var att få springa igen lika smärtsamt var det mentalt. Det här orienteringssuget som man alltid har hade börjat tyna bort lite men idag när man kom ut i skogen som hade exploderat av grönska kom det tillbaka tiofalt. Man är som en nykter alkoholist och det räcker med ett litet återfall så är man inne i skiten igen. Nu höll vaderna idag tack och lov men jag fick kämpa hårt med handbromsen för att inte låta benen släppa loss helt. Nu hoppas jag bara på ett VM-Guld i hockeyn så är denna dag fullständigt komplett.