fredag, maj 19, 2006

Taskig tajming

En av Väsby OK´s största legender i ledarsammanhang, Sten-Sture Larsson, gick tragiskt bort i början av april i år. Han står tyvärr med i senaste Skogssport som kom idag där han tilldeles ett grattis på 75-års dagen som skulle ha infallit den 1 juni. Misstaget är beklagligt men inte mer än mänskligt att göra antar jag. Dock fick detta mig att inse att livet är flyktigt och man vet aldrig när dörrklockan ringer och det är dags att stämpla ut. "Seize the fucking day" och hela den baletten blir så mycket mer konkret när man stöter på såna här händelser. Sten-Sture var tävlingskontrollant på många Tiomila och jag tror att han hade gillat årets upplaga. Han var även ungdomsledare när jag började med orientering i Väsby OK och han har nog satt prägel på mig och min orientering. Talang, disciplin och ambition måste gå hand i hand. Det visste Sten-Sture. Hoppas att han hittade en skön links-bana att golfa på där uppe i himlen.