onsdag, maj 03, 2006

Tidsbrist

Kanske är ni som jag en man som hektiskt jagar sekunder varje dag för att få lite tid som skulle kunna kategoriseras som fritid. Man svettas och jäklas med vardagens alla trivialiteter som måste göras innan man kan roa sig med träning och rekreation. I mitt fall falerar träningsvisionerna lätt men bara en sån sak som film hamnar rätt lätt i skymundan. Hyrfilmerna är få och biofilmerna färre i antalet. Lösningen på den gåtan har för mig blivit Filmtrailers. Numera är filmtrailerserna så långa och fylliga att man får en bra överblick av hela filmen och dom flesta guldkornen serverade på 1-2 minuter. På så sätt känns det nästan som att man har sett hela filmen. Jag brukar gå in någon gång i månaden och titta igenom utbudet. Bara i kväll har jag sett 20 st filmer. Kanon! Nu behöver jag inte gå på bio den närmaste månaden och kan således jaga sekunder att lägga på andra saker.