tisdag, juni 13, 2006

Große Katastrophe

Började fundera på den Tyska orienteringsvärlden lite eftersom jag skall dit imorgon. Kunde inte för allt i världen komma på en enda Tysk orienterare av klass. Ingen utan klass för den delen heller. Okey, Karin Schmalfeld kan jag men det är den enda. Kan det var så illa att den stolta stormakten Tyskland aldrig har producerat när det kommer till orientering? Landet som har för vana att skaka fram mer eller mindre anabola stjärnor i alla möjliga idrotter. Försökte även leta fram lite orienteringskartor runt Berlin, men dom Berlinska klubbarna jag hittade på nätet hade hemsidor som lämnade mycket att sucka över. Verdammte scheiße helt enkelt. Jag har dock sprungit i Tyskland en eller annan gång. Bland annat stannade vi och tränade i Väst-Tyskland en gång på 80-talet när vi skulle ner till Bombannes på träningsläger. Det var grönt, platt och jävligt tråkigt vill jag minnas. Jag hoppas VM-upplevelsen i Tyskland blir precis tvärtom.

2 Comments:

At 6/13/2006 4:25 em, Anonymous Anonym said...

Du menar alltså att du aldrig hört talas om Tilo Pompe från Robotron Dresden?

 
At 6/13/2006 5:12 em, Blogger AspLövet said...

Han har slunkit ur mitt grovmaskiga nät. Tyvärr har jag levt i skymundan från sporten dom sista 7-8 åren så jag är inte att räkna med på några punkter överhuvudtaget. Tilo verkar ligga 1060 på världsrankingen just nu. Är det bra?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se