fredag, juni 09, 2006

Hustomt

Om jag någon gång i framtiden skulle få för mig att skaffa ett hus så har jag några krav. Den måste ligga i eller tätt intill ett mycket bra skogsparti. Rabatter och fruktträd får endast förekomma i ytterst liten omfattning och inga grannar i direkt närhet som har katt. Bortsett från dom här kraven så måste det finnas ett skogsparti i direkt närhet till tomten som jag kan köpa eller arrendera. Typ ett långsmalt arrende som på bilden här bredvid. Utsnittet är från Älgdrevet 1985. Tänk dig att kliva ut på din egen altan och säga! Idag skall jag nog ut och springa en sväng i min egen skog. Sen far man iväg på en svepande långsträcka. 4 gränsrösen byggs. Ett röse i varje hörn och sen rensar man partiet från sly och annat farthämmande. Jag kan bjuda in vänner på ett litet Micro-O pass. Näee! Vad säger jag? Tuffa skogsintervaller menar jag givetvis. Det är bara 3 problem. Jag är ingen husägartyp. Jag har inte ekonomin för varken stor villa eller att bli skogsägare. Jag skulle ändå inte kunna springa så hårt jag vill i min skog pga gubbvaderna så det skulle bli frustration över hela konceptet. Se där! Då sket sig den drömmen också.

1 Comments:

At 6/09/2006 12:31 em, Anonymous Anonym said...

Bra genomförd sträcka.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se