tisdag, juni 27, 2006

O-Ringen 2006

Jag fick för mig att jag kanske skulle anmäla mig till 5-dagars, men det blev inte så i slutändan. (Mailen nedan läses nerifrån och upp)


____________________________________

From: asplovet@orientering.nu
Sent: den 27 juni 2006 10.13
To: info@oringen.se
Subject: Anmälan till O-Ringen

Glöm mig!!

Ni kan stryka mig. Efter att noga ha övervägt mitt deltagande så inser jag att O-ringen 2006 nog inte är för mig. Lycka till med ert Mulle-arrangemang. Nu skall jag bryta benen av mig i ett hembyggt stenskravel som jag byggt alldelse själv. Det kanske ni har något att lära av?

Det var bättre förr
AspLövet

___________________________________

From: asplovet@orientering.nu
Sent: den 27 juni 2006 10.06
To: info@oringen.se
Subject: Anmälan till O-Ringen

Vad i helvete!

Är det sant att ni i princip kör alla etapper på en enda karta? Vart tog konceptet okänd mark vägen? Är nästa steg att vi inte behöver springa själv? Jag måste ta mig en funderare på om jag verkligen vill åka upp till Mohed, vila mig i form samtidigt som jag blir uppäten av knott i väntan på att eventuellt få springa en etapp på samma karta som dagen innan. Fan ta er om det inte finns några klapperstensfält på tävlingsområdet.

En irriterad
AspLövet

___________________________________

From: asplovet@orientering.nu
Sent: den 27 juni 2006 09.53
To: info@oringen.se
Subject: Anmälan till O-Ringen

Hallå igen!

Skall ni verkligen använda plastkarta? Det sprang jag på i Schweitz 1984 och det finns väl en anledning till att det inte ha blivit mer utbrett sedan dess tror jag. Fan skall man behöva vara plastfetischt och ha snöat in på s/m för att tävla numera? Besvikelsen börjar redan ta överhand och nu får jag verkligen hoppas att ni levererar något som åtminstone påminner mig om 1981.

En smått irriterad
AspLövet

___________________________________

From: asplovet@orientering.nu
Sent: den 27 juni 2006 09.40
To: info@oringen.se
Subject: Anmälan till O-Ringen

Vad fan O-Ringen!

Jag ser nu på inbjudan att ni har något som kallas vilodag!
När jag besökte Hälsingland 1981 var det inte tal om att hinna vila mellan etapperna. Man trodde att man skulle kunna lita på Norrlänningar men det visar sig nu bara vara en uppblåst myt. Illa Illa! Fan hade jag velat vila hade jag bokat en charterresa till Aya Napa och tittat på brudar istället.


AspLövet

___________________________________

From: asplovet@orientering.nu
Sent: den 27 juni 2006 09.28
To: info@oringen.se
Subject: Anmälan till O-Ringen

Hej igen O-Ringen.

Jag ser nu på inbjudan att banorna är mellan 3,7-6,5 km i H40-klassen. Vad fan handlar det om? Jag trodde att det var en konditionsidrott vi höll på med. Jag hoppas för er skull att det är utslagsgivande terräng. Skulle det visa sig att ni även slängt in något som påminner mig om sprintorientering så kan ni räkna med att få Silbersky efter er.

Hälsn
AspLövet

___________________________________

From: asplovet@orientering.nu
Sent: den 27 juni 2006 09.13
To: info@oringen.se
Subject: Anmälan till O-Ringen

Hej O-Ringen.
Jag vill anmäla mig till klassen H40 på årets 5-dagars. Jag hoppas att det blir långa och svåra banor.

Hälsn
AspLövet