tisdag, juni 27, 2006

Sova ikapp

Jag har nu börjat sova ikapp dom timmar jag festet bort under några veckor. I natt sov jag 10 timmar och vaknade upp med klockans hjälp. Hade jag fått sova 10 timmar till kanske jag kännt mig utvilad. Nu är jag dock tillräckligt utvilad och med regn i luften skall det bli skönt att springa en sväng i kväll. Förhoppningsvis regnar det fortfarande när jag skall springa så att jag verklgen får känna att jag lever. Min plan är lätt löpning 20 minuter följt av en kort teknisk orienteringsslinga på ca 1.5 km och sen lätt löpning i ytterligare 10-15 minuter. Slingan jag har lagt går enbart i sly och grönområden. Anledningen till det är att börjar jag min comeback i ren skitterräng så kommer allt kännas bra efter det. Man skall inte nedvärdera vikten av att träna i riktig skitterräng. Den som enbart tränar i smörterräng kommer aldrig kunna lyckas på tävling.