torsdag, juni 08, 2006

Stelt värre

Jag tror den tuffa helgen med lite sömn, dåligt med träning, flänga och fara samt ett par kalla öl har satt sig i kroppen. På dagens yoga-pass så var jag stelare än ett par ihoptorkade löparskor som man kört mossträning med. Benen skakade okontrollerat på nästan alla strechövningar och jag kände mig mer som en H80 än H40. Detta får mig att inse att nu krävs det hårdare tag igen. Så fort jag kommit hem från fotbolls-vm nästa fredag så måste jag intensifiera stretchingen, dörrhandtagsövningarna, sopborstskaftsövningarna och till det försöka springa minst 3 ggr i veckan. Fan, skall man bli DM-Kung så är det nog dags att sätta fart nu. Jag kommer nog inte att komma till en enda start i höst om historiens gång skall ha sitt att säga men man måste ju tro på sin tro. Jag må vara ateist och inte heller tro på mig själv men jag tror att lagen om jävlighetens allt måste vända ryggen till mig någongång och då gäller det att vara beredd.