måndag, juni 12, 2006

Vakum

AspLövet goes H40 är just nu inne i ett vakum i karriären. Det kommer hela tiden saker i vägen för planerade träningsaktiviteter. I helgen hade jag planerat träning fredag som sköts upp till lördag som sköts upp till söndag som just nu skjutits upp till tisdag som förmodligen kommer att bli söndag. Till helgen är det Jukola men svidande som ett getingstick så missar man sitt 19:e Jukola som löpare för andra året i rad. Det finns så många saker som man blir besviken på att ibland är känslan av besvikelse ett normaltillstånd. I helgen var det till exempel Långdistans-KM för klubben och där kastade man bort ännu en i raden av KM-segrar. Givetvis för att jag inte var med och inte något annat.

Vad gäller Trinidad-Tobago matchen har jag inget att säga förutom att snart är jag på plats. Jag brukar dock ha otur med mig så ha inga större förhoppningar på Lagerbäcks marionettdockor i Paraguay-matchen. Tysklandsresan skall bli "The last big bang" innan jag äntligen skall börja fokusera på träning, orientering och framtiden. Om vi återgår till VM så tror jag att det är den Tyska synden som fäller Sverige. Grabbarna är inte riktigt vana med statliga bordeller och när Lagerbäck släpper lös spelarna så spårar det ut. Kolla bara in bilden som Aftonbladet tog på en av dom glittrigaste gatorna i Dortmund. Är det inte Henke som står där? Och om hela Sveriges helylle-kille Henke gör sånt här, sena kvällar före och efter match, hur mycket springer då inte dom tuffare grabbarna som Chippen, Ljungberg, Zlatan och Anders Svensson ute. Näee, stryk Anders förresten han är nog inte den typen.


Annars gräver jag mest ner mig i Tero´s hemsida och stirrar mig blind och galen på alla roliga tävlingar och träningar han genomför. Ordet avundsjuk kommer lätt upp till ytan över killen som inte bara är bäst i världen utan även har den bästa hemsidan. Jag väntar med spänning på "Tero goes H40". Det lär bli något annat än mina lösa skott och halvdana mytomaniska drömmar. Nu skall jag ta ett äpple och fundera på om jag skall satsa på sommarens Naturpass som ett kartminnesprojekt. Det är utökat till 60 kontroller i år så det blir lite mer att bita i än 2004 då jag plockade 40 st i ett svep som kartminne.

1 Comments:

At 6/13/2006 11:13 fm, Anonymous Anonym said...

Inspirerande skrivet av Tero:
"I was quite pleased to see that the terrain of this Jukola 2006 will be quite challenging, both technically and physically due to some short but steep climbs that will probably hurt the legs.
In this kind of terrain, there's no doubt that only the strongest team will survive"
Hua

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se