måndag, juli 31, 2006

2 roliga saker om dagen

Jag har idag påbörjat min sista semestervecka. För att fira ut den ordentligt har jag beslutat mig för att jag måste göra minst 2 roliga saker varje dag. Dagens första var givetvis träningspasset på Frösunda. Den andra händelsen blev ett besök på Vilundavallen för att se superetta-matchen mellan Väsby United och Degerfors. Jag skall villigt erkänna att trots ett stort sportintresse var det första gången jag gick och såg Väsby spela. Första halvleken var medioker i sina bästa stunder. Kanske är man bortskämd efter fotbolls-vm, men man undrade lite över om det var korpen eller superettan. Tack och lov tog sig matchen i andra halvlek och Väsby kunde rättvist vinna med 2-1. Jag lyckades även håva in en stor summa pengar i ett interntips mellan några vänner. Nu skall jag bara fundera på hur jag skall spendera vinstsumman som blev på hela 55 kronor. Det är faktist nästan 10% av kostnaden för en Silva Jet kompass, något som jag desperat behöver. Vi får se vart kosingen går, kanske redan imorgon.