onsdag, juli 12, 2006

Ja' ä inte bitter

Läser på SOFT´s hemsida att dom första deltagarna på årets O-ringen har anlänt till c-orten. Samtidigt erkänner O-ringens generalsekreterare att allt ännu inte är färdigställt. Vad får folk att åka dit så jävla tidigt? Går dom igång på att få nyttja bajamajorna några extra dagar och att sen sitta och mysa när alla andra väller in några dagar senare. Sen sitter dom som några slags domherrar på täppan och delar ut reklamblad och sunkiga gratisprodukter till sina klubbkamrater. Säga vad man vill om O-ringen, jag vägrar kalla det 5-dagars efter som det inte är 5 dagar i rad, men någon myseffekt har då aldrig jag kännt på själva c-orten. Trevligt med klubbkamrtater och folkvimmel ja, men mycket sällan placeras man på någon plats som kan kallas bildskön. Men vad fan vet jag. Hade jag en husvagn, en hel kropp och en orienteringstokig familj kanske jag själv satt ute på en torr hed i Hälsingland just nu. Problemet är bara att jag har inte en enda av dom tre uppräknade sakerna. Så jag får snällt ta mig en kall öl och spela lite mer Guitar Hero den här menlösa onsdagen, sommaren 2006.