söndag, juli 16, 2006

Jag minns det som igår

Jag minns det som igår. Vem fan myntade det yttrycket? Igår var jag på en släktträff och nog fan minns jag det som igår, men nu tror jag inte att man skall ta till detta talessättet när det gäller den faktiska gårdagen. 1981 var jag på 5-dagars, och den som i folkmun då kallades den 4:e etappen hade TC på årets centralort. Mohed. Jag var ung och grön H15-16 löpare som inte visste bättre än att bomma skulle man göra tydligen. Märk väl att detta var långt innan jag lärde mig älska klapperstensfält och kramp. Jag sprang H15A2 med min lilla tonårshjärna under armen och var nog nöjd bara över att vara med. När jag så här 25 år senare tittar på mina kartor och alla juniorbommar kan jag inte annat säga än. Den här skiten minns jag inte som igår. Jag kan nog säga att jag uppskattar en 25-årig whiskey mer idag än att se den häpnadsväckande bristen på orienteringsförmåga jag visade upp den gången. Inte i går men väl för en jävla massa år sen. Jag minns det som igår arkiveras tillsammans med alla andra talessätt som på ett eller annat sätt försöker vara fyndiga på mänsklighetens bekostnad. Det är fan bättre att säga. Gårdagen sög, idag kan det inte bli sämre, eller?