söndag, juli 09, 2006

Jag tar och känner efter

Hur mår jag egentligen? Stryk det förresten. Hur mår min kropp egentligen? Efter att ha fått ont i foten för ganska exakt en vecka sedan har det i alla fall gått åt rätt håll. Efter att dom första dagarna haft rejält ont bara vid promenad så är jag numera smärtfri under såna övningar. I dag när jag spelade fotboll med miniknatarna fick jag dock lite känning efter en stund. Detta innebär att jag nog får vila kroppen från löpning ännu några dagar. På tisdag skall jag göra ett besök hos fröken-rehab, så vi får väl se vad hon säger när jag droppar ny skada och erkänner halvtaskigt med rehab-träning. Den absolut största känslan jag bär på är en utsvultenhet efter fysisk aktivitet. För livets största kickar handlar inte om droger eller psykiska fenomen utan kort och gott om fysisk aktivitet utövad till förbannelse.

Kort från Jukola 1987 (Hollola). En kramptrött kropp matchas upp av en totalt frånvarande blick.