måndag, juli 17, 2006

Krock´et

Jag var ute och testade foten idag med en 45 minuters skogspromenad. Jag kan inte påstå att det kändes bra men jag fick ingen känning i foten så det var ju bra. Hur man skall sammanfatta den ekvationen skiter vi i. Istället tänkte jag bara berätta vad som hände på hemvägen. Jag kom åkande på den slingriga Kairovägen och plötsligt efter en tvär kurva kommer en lite tjej gående mitt i vägen. Flickan som var runt 10 års åldern gjorde inte den minsta antydan till att hoppa åt sidan, så det blev jag som fick tvärbromsa och svänga runt henne. I det ögonblicket precis när detta hände tänkte jag nog precis som alla ni andra brukar gör vid såna här tillfällen. Jag undrar hur långt hon skulle flyga om jag körde på henne? Nu gjorde jag dock inte det och då slapp jag ju också allt jäkla blod på motorhuven. Hatar inte ni också när man får det?

2 Comments:

At 7/17/2006 2:51 em, Anonymous Anonym said...

hmm.. lite Jack Handey vibbar där..

en klassiker: One thing kids like is to be tricked. For instance, I was going to take my little nephew to DisneyLand, but instead I drove him to an old burned-out warehouse. "Oh, no," I said, "DisneyLand burned down." He cried and cried, but I think that deep down he thought it was a pretty good joke. I started to drive over to the real DisneyLand, but it was getting pretty late.

Lovar att inte köra den med dina småknattar ;-)

 
At 7/18/2006 10:07 em, Blogger AspLövet said...

Han är en stor inspiration för AspLövet goes H40 ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se