tisdag, juli 11, 2006

Nya dagar - Nya skador

Idag besökte jag KS. Inte sjukhuset KS även om jag förmodligen skulle platsa på en långvårdsavdelning där, men istället min rehab-tjej KS. Hon kunde snabbt konstatera att min smärtande häl/hålfot var en inflammerad hälsporre och det är bara att ta tag i saken på direkten. Hon gillade att jag redan börjat knapra voltaren och vi kom båda överrens om att det var mina sandaler som var boven i dramat. Inga platta sommarskor för AspLövet utan det får bli gympadojjor med hälsporreinlägg. Därför bär det på luchen av till närmaste sportbutik för att köpa saker man har i skorna. Det skall tydligen inte vara lätt att vara H40-löpare. Skall man se något positivt i mörkret så är det att jag kommer ännu längre ner i min sittande ställning nu.

Som kuriosa kan jag nämna att rulltrappan genom hotellet stannade för mig på väg till SATS både när jag gick och kom. Osynlig är bara förnamnet.