torsdag, juli 06, 2006

ROGGBIV

Är det inte märkligt hur en del saker fastnar i huvudet och aldrig försvinner oavsett hur länge det går mellan gångerna som det ploppar upp. Nedanstående vers är från en låt med ett Amerikanskt rockband från mitten av 80-talet. Jag kan för allt i världen inte komma ihåg vad bandet heter och jag orkar heller inte gå ut i förrådet för att leta igenom min skivsamling. Hursomhaver så har nedanstående rader fastnat i mitt huvud och då och då kommer jag att tänka på dom.

Wouldn´t it be funny
If funny was not a kick
Imagine all the people
Laughing till they're sick

Tack och lov så har jag inte så mycket att skratta åt just nu. Det skulle ha kunnat gå illa om ovanstående rader skulle visa sig vara sanna i så fall.

På tal om saker man av någon anledning aldrig glömmer har jag en litet prisminne från slutet av 70-talet. Man har ju genom åren faktist fått en hel del priser på orienteringstävlingar men jag skulle nog bara kunna räkna upp en handfull priser som jag verkligen kommer ihåg. Ett av dom fick jag på Stockholms Korpmästerskap i H13-14 klassen. Det var på den tiden folkrörelsen var stark och Korpen faktist betydde något. Hur som helst så var vi hela 2 st i klassen och jag vill minns att jag vann rätt överlägset. I pris fick jag en plakett som det inte stod något annat på än "Sofia Cykelklubb". Det kvalar med råge in bland tidernas sämsta priser hos mig. En överbliven plakett från ett cykellopp i pris på en orienteringstävling. Just då var jag i och för sig lika glad för den plaketten som för vad som helst, det var först senare som jag började uppskatta det ironiska i priset.

2 Comments:

At 7/06/2006 11:51 em, Anonymous Anonym said...

...tja, på den tiden var faktiskt Sofia CK en orienteringsklubb - föregångare till Farsta OK (?) sedermera Södertörn - kanske var de arrangörer?

 
At 7/07/2006 8:17 fm, Blogger AspLövet said...

Kan det vara så enkelt? Då blir iofs historien tråkigare så vi kan väl låtsas som att det regnar även om det inte ser ut så utanför mitt fönster. Tack för historielektionen dock, det var intressant.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se