fredag, augusti 18, 2006

AspLeaf for President

Det stundar ju valtider och därför kom jag osökt att tänka på det här med födelarna med att vara ledare, president eller vad man nu kallas. Vad gäller politik är jag totalt ointresserad av ämnet. Min uppfattning är att slutnotan för mig som individ hamnar i samma spann oavsett vem som vinner. Dom är lika taskiga kålsupare allihop. Vafan säger man kålsupare för? Något som däremot skulle intressera mig vore att bli högsta tuppen i något idrottsförbund. Typ Fotboll, OS, Friidrott etc. Man har ju sett vilket liv dom där gubbarna lever. Dom glider runt på en representationsmacka hela dagarna och frotterar sig med likasinnade på lyxiga restauranger. Har en egen limousin med privatchaufför. Dom har en ung snygg blondin som assistent med sig som säkert ställer upp på allt för att få vara med på resan. Dom har feta bonusar och andra förmåner som alla i styrelsen godkänner åt varandra, lite grann som i stora multinationella företag. Sen får dom se sport live mest hela tiden och tröttnar dom går dom ut i vip-loungen och drar i sig några stänkare och bolmar på en cigarr. Ahhh.. det vore livet det. Jag är dock tveksam till att ordföranden i SOFT eller IOF har det lika glassigt. Jag siktar på att bli en ny Lennart Johansson tror jag. Det finns mycket pengar inom fotbollen. Så får det bli.

2 Comments:

At 8/26/2006 10:16 em, Anonymous Anonym said...

stilfullt heter det väl ? Eller skitfult ? Men stilfult? det är det dålig smak med klass ?

 
At 8/28/2006 12:22 em, Blogger AspLövet said...

Stilfult är smaklöst och stiligt på samma gång. Lite kitschigt sådär. Men du borde inte fråga mig egentligen för jag bryr mig inte.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se