onsdag, augusti 30, 2006

Baby:liss

Fru AspLövet är och ser på musikalen Mama Mia ikväll och jag har hela huset för mig själv. Okej, 2 Miniknatare har slocknat i det ena sovrummet men borsett från dom så är det bara jag och en kall öl som är uppe just nu. Jag bestämde mig för att städa lite och vad fann jag under sängen? En märklig mackapär som jag först misstog för något sorts bebispåfund. Babyliss. Baby-liss? Hmm... Efter lite funderingar förstod jag att det nog mest rörde sig om ett fotbad. Skeptisk som jag är beslöt jag mig för att utforska mackapären närmare. Hett, hett vatten fylldes på och alla knappar som gick att trycka på trycktes på. Åhhh Herregud vad skönt!! Kanske skulle man ha varit lite mer fåfäng här i livet och låtit kroppen njuta av dylika saker oftare. Så nu sitter jag här men fötterna i något som bubblar och fräser. På bordet framför mig står en kall Pripps Blå och på tv´n visar dom Topmodel. Det är hemskt att behöva erkänna för sig själv men när jag sitter här och tittar på mina fötter klafsandes i detta fotbad, så inser jag nog att det är en 40-års kris jag stirrar ner i. Det är nu man skall börja gråta tror jag.