onsdag, augusti 30, 2006

Balans

Idag är det balans i AspLövets liv. Yin spelar högerytter med nummer 9 på ryggen och centralt i defensiven hittar vi Yang. Han har nummer 13 för det är AspLövets lykotal, eller om det var tvärtom. Jag blandar alltid ihop dom där snarlika orden, lycka och olycka. Hursomhelst så är det balans. Balans kommer nog från ordet, Balanssinne, som är det sinne som fastställer kroppens inriktning i förhållande till tyngdkraften så att en gynnsam kroppsställning kan bibehållas (enligt Svensk Ordbok) Det stämmer bra in på mig just nu. Åtminstone ur en fysisk ståndpunkt. Eftersom jag slog i knät hårt under gårdagen så har jag, trots behandling med ispåse igår, svårt att gå ordentligt på det benet. Detta borde ha inneburit att jag likt en batteridriven bil med trasiga hjul skulle gå runt runt i en cirkel. Fast i vinkelvolten fast i längdriktning och inte höjdledes om man förklarar det enkelt. Nu är det tack och lov inte så illa. Igår fick jag en rejäl uppåtvrickning på foten i det motsatta benet. Eftersom smärtan i knät var starkare än den i fotleden så tänkte jag inte så mycket på detta under gårdagskvällen. Imorse fick jag dock uppleva en oerhörd vriststelhet. Så knäsmärtan neutraliseras nu av stelheten i motsatta foten.

Balans.

Bra va!

2 Comments:

At 8/30/2006 1:05 em, Anonymous Anonym said...

Hur många undanflykter kan en människa hitta på?
;-)

 
At 8/30/2006 1:29 em, Blogger AspLövet said...

Många. I Asplövets lilla svarta hypokondribok har jag bara kommit till kapitel 5 av 50. Jag har i sommar gått in för nya skador för att på så sätt vilseleda min gubbvader. Än så länge funkar det bra. Givetvis stör alla nya skador min framfart i skogen men hellre nya fantomsmärtor än gubbvader.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se