torsdag, augusti 17, 2006

Bentest

I kväll tänkte jag utmana ödet lite och testa om benen tål lite grusväg/asfalt/skog i en salig röra. Jag tänkte ta mig ut ur kommunen och runda Edssjön för att sen komma hem igen. Jag har sprungit runt sjön förr men det var rätt många år sen så jag vet inte hur bra det går längre med nybyggnationer och golfbanor som breder ut sig. Jag plockade därför ihop en karta hos hitta.se. För att vara på den säkra sidan tog jag även en snutt av satellitbilderna för att ha grepp om Svartlinges golfbana.

A. Här kommer jag in på min hemmagjorda karta efter ca. 10 minuters löpning. Jag skall sen över en järnväg och genom ko/hästhagar mot B.

B. Förr i tiden fanns det en bro ungefär här. Är den inte kvar måste jag köra söderut in mot Rotan för att komma över ån.

C. Genom bostadsområdena och fram hit där man kommer över ett, vad jag vill minnas, brett dike.

D. För att komma hit måste jag nog kryssa lite mellan bunkrar och greener. Jag får väl hålla mig i den tjocka ruffen. Här kommer satellitkartan väl till pass. Härifrån blir det sen grusväg fram till E.

E. Väl här har jag bara att köra finstigen längs med Edssjön och efter att ha passerat en klassisk runsten har jag bara avslutningen genom allén och Runby kvar.


Jag kan inte mer än springa fel eller bli skadad.

3 Comments:

At 8/17/2006 12:03 em, Anonymous Anonym said...

Försökte själv att passera vid "B" söderifrån på ett skidpass i vintras. Spången fanns inte kvar. Möjligen skulle det ha gått att ha balanserat över på en smal och hal stock några hundra meter åt NV.

 
At 8/17/2006 2:14 em, Anonymous Anonym said...

Glöm plan B !
Det är bara till att köra tråkvägen runt genom samhället. Sen har det utmed diket, C, tillkommit ett par övergångar då en ny golfbana sett dagens ljus under detta året. Alltså slut på klafsande mellan C och D, grusslingar och fina golffairways gäller.
Dock varning för golfspelare, payandplayvarienten som måste klassas som den farligare arten av golfare.

 
At 8/17/2006 2:41 em, Blogger AspLövet said...

Hmm.. jag få alltså glömma B med andra ord. Illa. Den gamla träbron som fanns där var ju störtskön. Sist jag passerade där hade något försökt ellda upp den så man fick gå över lite försiktigt.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se