tisdag, augusti 01, 2006

Felparkerad bil

En protest från dagens sprintkval har gått igenom. Tydligen hade en bil stått ivägen för kontrollen och en löpare såg inte skärmen. Varför han inte sprang runt bilen för att titta förtäljer inte historien än så länge. Jag blir lite fundersam på protesten. Eftersom tävlingsformen avgörs i stadsmiljö borde ju bilar vara ett naturligt inslag. Är det nu bara en tidsfråga inom sprinten innan vi börjar få protester som:

- Jag mötte 2 tjejer i kortkort och tittade åt fel håll när jag passerade kontrollen.

- Det var rödljus vid övergångsstället och jag har inte råd med några böter.

- Jag trampade i hundbajs.

- Publiken skrattade åt mina bleka ben och då tappade jag koncentrationen.

- En man på gatan frågade mig vad klockan är.

- Jag mötte en barnvagnskollon som tog upp hela trottoaren.

- Kontrollen låg intill en fiskaffär och jag är allergisk mot fisk.

- Jag förstår inte sprintnormen på kartan.


- En bil stod i vägen!

Ja herrejävvlar!!

2 Comments:

At 8/01/2006 10:10 em, Anonymous Anonym said...

...men en seger är alltid en seger! Eller hur var det?
Sprint kanske får samma fina touch som t.ex. hockey; var det inte Sverige som gick vidare i en Vm-turnering med hjälp av en domstol??
Tänk själv: "Vi väntar på slutligt resultat för Sprint-DM då en Lidingölöpare anmält en dito Väsbyit för att använt säkerhetsnålar, som ju bör tolkas som ett livsfarligt vapen, se lex knivlagen, och därför inte får användas på allmän plats..."

 
At 8/02/2006 3:02 em, Blogger AspLövet said...

En seger är alltid.. stämmer och det är inte för inte man blir impad av Emil som har allt annat än en perfekt sprintkropp. Förutom denna protest blev ju en löpare godkänd fast han hade stämplat vid fel kontroll. Tydligen behöver man inte kolla kodsiffror om kontrollerna sitter för nära varandra. Man undrar hur långt regelverket för sprint kommer att vara inom 10 år när man stött på alla möjliga och omöjliga protester.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se